söndag 12 juli 2009

Semestern är påbörjad!

Då var det dax för semester igen, tre veckor i från alla klasser och jobb. Samtidigt som jag tycker att det ska bli skönt så skär det i hjärtat. Jag har aldrig någonsin bytt bort mina klasser under somrarna. Jag har en sådan glöd när jag kör mina klasser och känner att jag fortfarande kan inspirera. Den enda anledning jag igentligen har, är att 'slippa' vara uppbokad varje kväll, för att jag ska köra klass. På något sätt ska det faktiskt bli skönt - är det då ett tecken på att man behöver semester? 

På min 'andra' semester denna sommar ska jag träna för mig själv samt satsa mer på Yogan. Under den senaste veckan har jag hunnit testa Power Yoga - för Melina, RPM för Johanna och o dag blir BODYBALANCE för Agneta. Jag hoppas att besök på andras klasser ska ge mig inspiration och power för att kunna göra hösten -09 till en av dem bästa terminerna, ever!

Power Yoga - Grundar sig från Hathayogan. Där du arbetar med att bygga upp energi och styrka genom Asanas, rörelser och positioner, som tränar och disciplinerar kropp och sinne. Yoga ställer inga krav på prestation, perfektion eller resultat. En lättsam Yoga klass på Sportlife.

RPM - Raw Power In Motion. Våga testa. Ett av dem bästa cykel program. Klassen är uppbyggd på intervall träning och under 50 minuter kommer du hitta en styrka du aldrig har stött på innan. 
Ride it like you stole it!

BODYBALANCE - Är en klass blandad av Tai Chi, Yoga och Pilates. En klass som ger dig en inner styrka av att orka med din dag. Detta är en perfekt klass för dig som vill ha lite mer 'go' en än Yoga klass. Visdomsorden - Känna dig lång, stark, centrerad och lugn - är något du garanterad kommer att stöta på. 
Be the calm in the storm!

Ta din tid i sommar att testa på klasser du aldrig har hunnit med tidigare! Är Du osäker på vad Du behöver ta fram eller vad Du ska tänka på under klasser, våga fråga instruktören. Instruktören är där för Din skull och det är Du som deltagare som ska få ut det bästa av klassen. 

Do you have the inner strenght? 





Inga kommentarer: