lördag 31 oktober 2009

Unna dig något...


I den bransch jag jobbar i, är det så oerhört viktigt att hålla sig i form. OCH nu menar jag inte att hålla sig i form like a barbie doll! Utan att hålla sig i god fysisk form, så man orkar instruera sina klasser. I detta ingår även att äta bra, sova och samtidigt tillåta sig själv att pusta ut och vila någon dag titt som tätt.

Något jag är riktigt dålig på att göra är att vårda mina fötter. Jag är vädligt duktigt på att sköta om allt under såkallad 'hemma-vård'. Jag brukar fila och smörja mina fötter lite då och då, i med att jag är i så stort behov av mina fötter är det viktigt att ta hand om dem. JUST i går, kände jag, AAAAAJ nu gör dem ont, det ömmar och jag behöver lite proffsig hjälp.

Som tur va, hur Gilda skola in sig i våra lokaler och underbara Julia hade en tid över 14.30-15.30 - jag tog en pedikyr, ååå WOW vilket resultat. Känner mig babylen under fötterna och älskar resultatet. Jag har bestämt mig, minst varannan månad, ska jag försöka unna mig denna vardagslyx!





I morse fortsatte vardagslyxen...satte klockan på 09.00 och åkte till brogyllen för att köpa nybakade frallor och kanelbullar - å gud vad gott det va! Jag njöt, åte frukost under 60 minuter och det kallar jag vardagslyx!

Nu fortsätter dagen med förhoppningsvis lite shopping!

titta så gott det ser ut.....


Så gör det där lilla extra för att få lite lyx i din vardag, det är värt besväret!

Njut av din dag!

Inga kommentarer: