fredag 1 januari 2010

2010!

2010-01-01

Nytt år och nya utmaningar väntar!
Jag kan inte erkänna att jag är en person som väldigt gärna lovar en massa nyårslöften, varför?, för det går oftast åt skogen och varför ska man just skriva löften på nyårsafton, när det finns 355 andra dagar om året som man kan göra det på!? Som sagt jag brukar aldrig göra det, men detta året har jag satt ett mål och det är att VÅGA ta steget. Du som nu undrar och tänker 'aaahha, och du menar nu', får förhoppningsvis veta mer under dem närmaste månaderna. Det kan än så länge låta lite luddigt, men för min del så är det en rätt så stor sak - att just ta steget.

Det är allt för många som jag känner, som har drömmar och mål, men dem vågar oftast inte ta steget/klivet. Jag kan förstå varför, jag är själv likadana - speciellt om man har sitt på det torra och lever i en väldigt trygg situation. Jag vill inte vara den som sitter om 30 år och säger "Varför gjorde jag inte så, varför gjorde jag inte si", väldigt klyschigt citat, men det är sant.

Därför kommer 2010 vara ett utvecklings år för min del och jag kommer att satsa på en del saker, som jag länge har velat.


För din egna skull och för Din egna utveckling ger jag dig nu ett råd,

UTVECKLAS GÖR DU GENOM ATT UTMANA DIG SJÄLV, så om Du nu läser detta och är sugen på något nytt inför 2010 - Våga ta steget! Du förlorar inget på att testa, du kommer endast bli starkar och extra krydda på köpet, utveckling och erfarenhet.

JUST DO IT!

Önskar dig ett lyckat 2010!

Inga kommentarer: