onsdag 3 mars 2010

Y O G A

Till helgen är det dax för Yoga utbildning del 2 - ska bli fantastisk att få träffa alla igen och med erfarenhet så brukar rätt så mycket hända under 4 veckor. Yes under 4 veckor har jag faktiskt blivit mer medveten av VAD jag gör HUR jag gör och VARFÖR jag gör.

Jag är mer medveten i mina val.

Vad jag har märkt är att jag mår bra av att göra en daglig yoga praktisering. För mig betyder det allt i från 5-60 minuter. Ex som igår (tisdag) under min lunch rast tog jag 15 minuter där jag gick in i en sal, släckte ner och sträckte ut. Det var så skönt efteråt.

15 minuter går snabbt, men det är bättre med 15 min en 0 minuter - eller hur?

Yoga praktisering behöver inte betyda att du gör asanas (rörseler/positioner) utan det kan vara att du går och sätter dig i lugn och ro, släcker ner och sitter och mediterar. Eller så kan det vara att du sätter dig och jobbar med din andning (pranayama)- sitter och andas och lyssnar in. Det finns många olika andningstekniker, googla och hitta din. Jag jobbar just nu med min uyyaji andning. Läs mer om andning här.

I kväll ska jag besöka en gammal vän till mig, som även kallas Papi, på Sportlife Kållered.
Det blir Power Yoga 18.00. Häng med om du vill, kan varmt rekomendera Leon - som är en fantastisk yoga instruktör.

Vi ses!

p.s yoga - vad är det och vad betyder det för dig?

Inga kommentarer: