söndag 23 maj 2010

Koreograf!

Musiken är satt till Bliss Dance Academys:s och personligen så tror jag att konceptet kommer att rocka Sverige och alla 9-14 åringar, som längtar efter att få börja dansa och tänker ' kan jag, vågar jag, tänk om det är för svårt? ' , då säger jag bara SJÄLVKLART kan du. Koreografin kommer att vara anspassad, så att du som har tagit lektioner tidigare kommer inte tycka att det är för lätt och du som adrig har dansat tidigare kommer inte heller tycka att det är för svårt. Gå gärna in här för att se vilka anläggningar som har Bliss (kommer finnas på drygt 50 anläggningar i Sverige).

Det var längesen jag koreograferade, jo visst koreograferar jag till mina egna klasser, men nu har jag väldigt många att tänka på, som instruktörer och hundratals elever. Det känns lite pirrigt, om jag ska vara ärlig, för jag har ju aldrig jobbat med ett sådant här koncept tidigare....men jag älskar utmaningar och förhoppningsvis kommer jag att växa in i rollen som 'koreograf'. Inför HT 2010 kommer jag att koreografera den ena showkoreografin till Bliss 12-14 år. Koreografi och musik kommer att ha en känsla av Afro och kanske lite av dancehall och east funk , vilket passar mig perfekt. Dem närmaste två veckorna kommer fokus ligga på att koreografera, för i Juni ska vi filma, fota och mycket mer. OJ - bara jag tänker på det, så pirrar det och jag ser verkligen fram imot den närmaste månaden.

Nu ska jag ut och shoppa solbrillor!

Ha en strålande dag!


Inga kommentarer: