torsdag 29 juli 2010

Landsbygd VS Båtliv 1

Tisdag- Onsdag var det segling. Då seglade jag och fem andra från lysekil till hjältön, ca 2h segling. Ett dygn med utedass eller toa på båten och då vill jag OBS! att toaletten stod i vårt sovrum och NEJ det fanns inget draperi. Utan om någon skulle på toa fick vi spärra av halva båten, för inte vill man ha 5 pers som åskådare när man sitter på toa. ......å ingen dusch! Haha! Det enda jag ser är klippor,skog och vatten samt 6 segelbåtar ( grannar som också hade lagt till vid hjältön) Krabbfiske, fiske, promenad på ön, kortspel och mkt annat hann vi med. Måste säga att det var riktigt mysigt. Säger som Min vän Inger "en gång om året räcker"

Nu har jag svidat om, packat om min väska och befinner mig just nu ute på landet (sommarstugan på Tjörn). Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag skulle välja om jag var tvungen. Bo på landet eller segla under sommaren? Hmm..jag blir rastlös av bägge, men samtidigt tycker att det är
rätt så charmigt & grym kontrast till mitt 'vanliga liv'.

Vad gör du på din semester?
Bilder följer i nästa inlägg...

Ha en grym kväll/
S


- Live from my iPhone

Inga kommentarer: