tisdag 24 augusti 2010

Dale Carnegie

.....är en av mina förebilder när det gäller ledarskap och coaching. Jag är så inspirerad av vad han har åstadkommit. När jag gick gruppträningskoordinat utbildning för The Academy, hade vi en fantastisk utbildare som heter Catrin Engström, som jag vet är utbildad Ledarskapscoach via Dale Carnegie. (rätt mig Catrin om jag har helt fel nu) Det var genom Catrin som jag fick upp ögon för Dale Carnegie i egen hög person och blir inspirerad av allt han har skrivit. Han har skrivit många bra böcker, här är några exempel.
Ett citat som jag har fastnat för, som också kan tyckas lite fräckt sagt är:
"Vilken idiot som helst kan kritisera, fördöma och klaga, men det krävs karaktär och självkontroll att förstå och förlåta."

Låt dig inspireras och förstå att du är alldels UNIK så som du är och genom tankens kraft kan du komma långt!

Inga kommentarer: