torsdag 30 september 2010

Använder du bra skor?

Det är många som frågar mig efter vilka skor dem bör köpa och VARFÖR. Jag är definitivt ingen proffs på skor och hänvisar alltid, alla som vill ha proffs hjälp, till löplabbet.

ÄLSKAR mina nya Nike Air Max Trainer Essential Women's Training Shoe som jag fick för några veckor sedan. Det har blivit mina nya BODYPUMP dojjer och dem är super sköna. Framförallt för att dem sitter bra på foten och är lätta att gå/röra sig i. Känns som om att jag flyger fram. Wiii!


Det är viktigt att ta hand om sina fötter och vi bör använda rätt skor för rätt aktivitet. I dag, 2010, handlar allt om att vara snygg, modern och 'rätt' inne. Jag ska inte säga att jag INTE go with the flow - för då ljuger jag. Jag Ä L S K A R skor och framförallt nike skor i alla dess former. Jag vet inte hur många skor jag har och hur många skor som jag ADLRIG har använt. Vänta lite - joo...det är sjukt! Tror ni att jag är förtrollad av dagens samhälle - då tror du rätt. Jag är säkert inte ens i behov av alla skor, men jag kallar det för en fetish. TRO mig jag känner många i denna fitnessbransch som har väääääldigt många fler skor än vad jag har och det må vara lite galet, men roligt.


BÖR jag ha bra skor?
ABSOLUT! Framförallt vid löpning och vid långdistansträning. Jag tycker att det är super viktigt att ha bra löparskor, om jag inte har det får jag ont i knäna och det är ingen skön känsla.

Ex. Kör du mycket aerobic ska du använda en specifik typ av sko och ska du köra mycket cykling/spinning - ja då är du i behov av ett par cykelskor.

Så med det vill jag säga, när du ska köpa nya skor, be om proffs hjälp. Var försiktigt med dina knän, höfter, fötter, rygg, leder osv. Vi ska bära upp vår kropp hela livet och förhoppningsvis leva till MINST 100 år! Så ta hand om din kropp!


Köp bra skor!







Inga kommentarer: