onsdag 29 september 2010

Harmoni

Vilken underbar dag och med det menar jag, en dag fylld med en massa roligt jobb och en dag där jag hann med och göra en RIKTIGT lyx middag, för 'bara' vara onsdag. Det blev hel kyckling i ugn - super gott! Om du vill ha receptet så kommer det här:

1 hel kyckling - som jag la i en stekpåse.
Häll på olivolja
Salt & peppar
1/2 pressad citron
1 hackad (båtformer) lök
1 äpple (bårform)
3 vitlökslyftor
Timjan (helst färsk)

In i ugnen på ca 200 grader i ca 45 min - beroende på ugn. Till detta hade jag ungsbakade rödbetor och en sås gjord på spat från kyckling, lite extra kycklingfond och grädde. JA grädde =)



Lyckades få kycklingen att bli riktigt mör, i like!








Avslutade dagen med en härlig BODYBALANCE klass på Almedal, där jag teamade med söta Maria. En lugn och harmonisk klass, med riktigt härliga deltagare. TACK snälla för denna klass, jag njöt!


Nu lite mat och uppdrag granskning! Ha en fin kväll!


Pssst... om 5 dagar är det bye bye Sverige och hello värmen!







Inga kommentarer: