onsdag 27 oktober 2010

High on coffee?

Hur mycket kaffe dricker du på en dag?

Själv dricker jag ca 2-3 koppar per dag. Ja det är svart, ja det är koffein, ja det är gott! Jag hör i bland 'folk' prata om denna svart dryck och oftast hör jag "ååh..borde dra ner på kaffe drickandet, jag dricker alldels för mycket". Vilket är väldigt roligt att lyssna på....för med tanke på att det finns både positiv forskning och negativ forskning om kaffe skulle vara hälsosamt eller ohälsosamt för kroppen.

Jag läste för några månader sedan en ny forsningsrapport,
där det visade sig att det är hälsosamt för kroppen att dricka ca 2-3 koppar dag och att det inte alls kommer att ta någon skada. HA tänker väl du nu, forskning hit och forskning dit - Jo, till en viss del håller jag med dig.

Men med lite sunt förnuft förstår vi alla att konsumera stora mängde av kaffe i längden, är inte så värst bra. Här kan du läsa om aktuella rön inom kaffeforskningen.

Jag tycker att det är mycket intressant att läsa olika forskningsrapporter, allt i från kaffe, träning, medicin osv. Men som sagt det gäller att inte stirra sig blind. I min värld går det till så här: Ät och drick allt, fast med måtta!


Dax för en kopp kaffe, sen blir det av till Sportlife Kållered - för att besöka två fantastiska instruktörer. Utvecklingsträff på G.

Inga kommentarer: