torsdag 21 oktober 2010

Rastlös själ

Okej, hur rastlös kan man vara och kan JAG vara ??? Har precis lagat till två maträtter och undrar - vad ska jag göra nu då? Herregud vad jag vill att det ska bli fredag och FÖRHOPPNINGSVIS blir det lite träning. Jag ser iaf. mot att träffa min vackra frissa - Jenny, i morgon. Ska bli så skönt att klippa och färga sig. =) Ja, mat...just det, här kommer ett recept som jag gärna delar med av, receptet fick jag från fantastiska Annika Sjöö blogg, tack söt för dina lovely recept!

Pizza utan kolhydrater

Pizzadeg:
2 ägg
1 krm salt
4 msk olivolja
1 dl matlagningsgrädde
3 msk fiberhusk

På pizzan:
200 g riven ost
1 burk krossade tomater (jag använde med basilika smak, supergod)
Cocktailtomater
1 pkt lufttorkad skinka
Soltorkade tomater
Färsk basilika
Pinjenötter
(Jag hade på lite pesto - blev yummi)

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggen tillsammans med salt,olja och matlagningsgrädde. Tillsätt fiberhusk och låt svälla i några minuter.
Bred ut degen på en bakpappersklädd plåt.
Bred över tomatsås och häll över riven ost. Lägg på cocktailtomaterna. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min.
Ta ut pizzan och toppa med övriga ingredienser i valfri mängd.


Ja, roligt att testa något nytt =) Tyckte att det var helt OK att äta, möjligtvis att det blev lite degit. Jag föredrar min 'vanliga' hemmagjorda pizza, men som sagt...att testa något nytt i bland, är aldrig fel!


Inga kommentarer: