torsdag 11 november 2010

Att få tummen ur!

Är du en person som har fullt med idéer men som aldrig får 'tummen ur' ?
Är du en person som drömmer, drömmer och åter drömmer - men vågar inte riktigt få tummen ur?

Att våga följa dina drömmar och våga satsa på de idéer som du har, är viktigt. Det krävs MOD och STYRKA att VÅGA gå sin väg och lita på sina instinkter. Att säga "det funkar inte just nu i mitt liv", " jag har inte tid", "Jag har barn" osv, är att släcka sina drömmar och viljan om att våga satsa på något. Ja håller med dig, det är riktigt svårt att släppa taget och våga ta steget men å andra sidan när man väl gör det - är det så skönt och man är väldigt tacksam för att man vågade.

Jag har ett exempel:
1. September 2006 . jag kände att jag behövde en utveckling i mitt liv. Jag behövde ett äventyr, något nytt, något roligt, en upplevelse. Bara något. Jag tog tag i min dröm och började utforska vad det var som jag behövde, just då. Jag kom fram till att jag ville åka till Nya Zeeland och börja plugga. Tre månader, därefter, hade jag flyttat mitt pick och pack till Nya Zeeland och min hemadress var nu Northcote, Auckland, New Zealand. En dröm hade gått i uppfyllelse och jag var helt i mitt esse i ett par månader. Jag pluggade dans och fick dansa dagligen, jag blev antagen till Les Mills Auckland City som en utvecklingskandidat och fick teama och skugga en hel del BODYJAM klasser med dem största (enligt mig) i branschen. Hemlängtan, sambo, familj, vänner...och allt det där, jag fick en otrolig hemlängtan efter nästan ett halvår i Nya Zeeland så jag bestämde mig för att åka hem.

En enorm upplevelse, ett äventyr jag aldrig kommer att glömma och vänner för livet.
Jag har aldrig ångrat mig att jag gjorde det. Däremot är jag 100% säker att jag hade ångrat mig om jag INTE åkte.


Följ dina drömmar och VÅGA ta steget!

Inga kommentarer: