tisdag 21 december 2010

Jul jul strålande jul..




Snart är den här, dagen vi alla väntar på - Julafton. Jag älskar december som månad och jag älskar julveckorna. Jag tycker inte alls det är speciellt jobbigt, stressigt eller bökigt. Jag känner mig lugn och harmonisk under jul. Det är något speciellt med denna tid. Tror främst att jag älskar ,med betoning på verkligen älskar,att jag får umgås med alla nära och kära. Då kan man ställa frågan - OK. Men kan du inte göra det när du vill?
JO, det är klart...men för min del så brukar nästan alla jag känner ha någon form av semester under julen, vilket betyder att jag hinner med och umgås med alla nära. OCH det mina vänner, händer inte allt för ofta, speciellt inte med den STORA släkt som jag har. Lovely!

Jultips


* Prioritera dig själv. Investera i lite egentid.
Jag förstår att det kan vara en utmaning för vissa - men att läsa en bok, ta en kopp te för dig själv, se en film, ta en långpromenad, gör en behandling (ex massage), en shoppingtur, ring din bästa vän - vad det än må vara, så är det viktigt att prioritera sig själv med lite egentid. Det handlar inte om att det ska vara under en hel dag, utan i bland räcker det med 60 min. Dessa 60 minuter kan ge dig kraft och energi att orka. Det är MODIGT att säga i från och gå i från under ett tag, tänk på dig själv och ta hand om dig själv.


Kära tomtefar här komme min önskelista:

1. Armband från Firran. (Fiorucci)
2. Ring/armband från OXXO Design
3. Systemkamera
4. Stövlar
5. Tröja från Ted Bernhardtz
6. Massagebehandling









Julafton betyder också slutet på året, vilket känns lite ledsamt- då jag tycker tiden går alldeles för fort fram. Det är så mycket som jag vill göra och det känns som att jag knappt får tummen ur. Kanske är för att jag prioriterar fel, vad vet jag!? Slutet på året betyder också NYTT år NYA utmaningar.

Kan du se in i framtiden? Vad har du för projekt på G under 2011? Är 2011 ett år som du verkligen ser fram emot? Vad ska du göra annorlunda?

Jag vet att 2011, för mig, betyder utveckling. Jag är otroligt driven, målmedveten och kreativ som person och just detta år har jag valt att kalla 'utvecklings år'. Och det I ALLA FORMER. Både som privatperson och på jobbet.

Summering av 2010 : Lycka, framgång, ett år som har vart hektisk, ett år som delvis har handlat om utveckling - ett år då DET HÄNDE. Jag är otroligt tacksam för allt som har hänt, Nike tävlingen, Les Mills, Sportlife, Mitt egna företag och mycket mer. 2010 hände allt, allt som jag trodde var OMÖJLIGT.

2011 - ska alltså handla om utveckling. Att våga utveckla det jag har, våga utveckla från där jag står och våga utveckla mig själv. Det är mycket jag vill göra, men just nu handlar mitt liv om att prioritera och ta vara på det som jag har och VÅGA UTVECKLA det.

Tack för att jag har fått chansen till så mycket och för att det finns människor i min bransch som tror på mig, det betyder oerhört mycket!


2011 - Har du ett mål?








Inga kommentarer: