onsdag 15 december 2010

ta-hand-om-dig-själv-dag.

I går var det en -ta-hand-om-dig-själv-dag. Efter att ha vart sjuk i ett par dagar, 'råkade' jag köra på lite för hårt med tre BODYPUMP klasser på kort tid. Jag har känt något konstigt i ryggen, sätet och nacken och valde i går endast gå på yoga. Det var riktigt skönt att få fokusera på att strecha och öppna upp kroppen. Direkt efter Yoga klassen besökte jag Dr. Martin på Kiropraktik at Sportlife. Som behandlade mig under ca 50 minuter. I dag känner jag mig öm i kroppen och det känslan är nästan som att jag har blivit påkörd..haha..jag får väl ta det som något positivt ändå.

Hur gör du för att ta hand om din kropp? Lyxar du till det med en behandling lite då och då? Har du en-två vilodagar/veckan?

För min del är det SUPER viktigt att ta hand om sig själv.
Mina tre favorit behandlingar:

1. Pedikyr
2. Massage
3. Kiropraktor.
(4). För att lyxa till det, att färga ögonbrynen och ögonfransar är en en typiskt enkel behandling, som gör att man bli riktigt fin på kort tid och man slipper sminka sig..samt det är billigt :)


Tar du hand om din kropp?

Inga kommentarer: