torsdag 6 januari 2011

Fredag den 13?



Kan 3 hemska saker hända inom loppet av 25 minuter?

Oh my god säger jag bara! Efter ett mellis och en god kopp te bestämde jag mig för att åka in till City/Domkyrkan för att gå på Pernillas BODYPUMP klass 1710. Väl i bilen, efter att ha åkt i ett par minuter ser jag att bensinmätarn, 6 l kvar, what a f*cuk - aja vände om och åkte in på Jet. Sandra svänger in och ser fyra pumpar (eller vad det heter), en satans lång kö i två av stationerna och i dem andra två INGA bilar - HAHA säger jag för mig själv, svänger in där det inte står några bilar, SÅKLART - nöjd och glad. Slänger mig ur bilen, öppnar upp bensinlocket, tar upp visakortet - trycker, trycker, å trycker in kortet men DEN JÄVLA KORT MASKINEN TAR JU INTE KORTET. Dumma dumma Sandra, den måste ju vara trasig, aha, det är därför det inte står några bilar här. Höll på att smälla av, folk tittade på mig som om jag var en dum blondin, hade pappas bil (då jag äger en V70) och inte fattat 'grejen'.

Sandra ropar över till gubben på andra sidan " Funkar kortmaskinen där eller"
Gubben: " Jupp. Den där är trasig"
Sandra: " Jaha ja, då för står jag varför det är så många bilar bakom dig..haha, jaha.."
Gubben: " Jaa"

P I N S A M T! Kastade mig in i bilen, åkte över till Shell...och där gick det MYCKET bättre. Phuu, pustade ut.

Väl inne i stan, närmare bestämt på allén, svänger höger in på viktoriagatan för att ta mig till grönsakstorget...några meter in på gatan händer det, ALL (fucking) snö på taket åker rätt ner på framrutan, PANG det blev helt svart...bilar framför, bilar bakom och en hel del folk gåendes. PANIK utbrast jag, "var fan är varningsknappen, jag måste ju för fan stanna", samtidigt smyger jag fram på gatan i en hastighet på 1 km/h. "Helvete jävla skit...jag kommer köra på någon", snabbt kommer jag fram till korsningen där jag ska svänga in till grönsakstorget - helt omedveten om jag har kört på någon, svänger in och tvärstannar, sätter på varningsljusen, kliver ut och bilen bakom mig smyger förbi mig, gubben i bilen stirrar på mig som om jag inte var riktigt klok. Hoppar ur bilen och börjar borsta av all snö...fasen, det var mer än vad jag trodde.

Sandra: "Nä nu får det ta mig fan vara nog" Hoppar in i bilen och märker att klockan börjar bli mycket...tur för mig att jag hittade en parkering på en gång. Går ur bilen, låser och går bort för att hämta en p-biljett. Går tillbaka och ska öppna bilen "JÄÄÄÄÄVLAR, VA FAN ÖPPNAR INTE BILEN SIG???" Jag trycker ett Xantal gånger, brister ut i gråt ringer Tomas för att tala om vilket HELVETE jag har haft på vägen hit...gråter och är arg.

Sandra "FAN den här bilen är 6 månader gammal, vad fan händer. Vantar har jag inga heller, så FAN i helvete vad jag fryser. Jävla piss också!"

Tomas " Okej. Öö ja tryck några gånger, den kanske är kall"

Sandra " Kall. What a fuck, vad fan är jag då. Hur kan en sån här sak bli kall...jävla skämt"

BIMBOFANSKAP, under en sekund höll mig lugn, den sekunden hamnade mina ögon på regnumret, JAG STÅR VID FEL BIL!!!! Phuu...haha, ujujuj...ja..vad tusan är min bil? DÄR, springandes till bilen, trycker på knappen och JA BILEN ÄR ÖPPEN. Under den stunden har jag hunnit med och säga till Tomas, JA nu funkar det. Kan ju inte erkänna att jag stod vid fel bil, haha. Tar mina saker, springer till gymmet.

Sandra: Åh, vackra Sara i repan..." Hej på er. Åh, vilken jävla resa. Bokad på BP, nice. Mår ni bra?

Sara: Har du BP 76 i fickan?

Sandra: Öö nää tror inte det.

Sara: Pernilla sitter fast i trafiken, hon kommer inte komma fram i tid. Johanna kör klassen, men har ingen Cd.

Sandra: Jaha, I FIX - jag har musiken på telefonen.

Väl inne på passet, njöt jag av fulla muggar. TACK Johanna för ett grymme pass och för din insats. Kände mig riktigt stark i dag, vilket är ett bra tecken. Har dem senaste 3-4 veckorna känt mig svag och hängig i kroppen, men nu är jag på G igen. I like!


Kalabalik? Fredag den 13? Gud som straffar mig? Herregud säger jag bara. Nu är jag TACKSAM för att är hemma välbehållen och för att ingen kom till skada, uuu vilken mardröm.


Namaste,
Sandy

3 kommentarer:

Unknown sa...

hahahaah klockrent! hade gjort samma sak och inte erkänt att jag stod vid fel bil!!! :)

TUR att du kom i tid!
Alla medlemmar ska bara veta vilken tur de hade :P

Spanx girl!

soffan sa...

Hahaha, men jösses, vilken kalabalik! Tur att det blev ett lyckligt slut iallafall... Kram :) !

Sandra sa...

Ja, vilken tur att jag kom efter johanna...annars hade nog ni frågat mig först :) efter färden in till stan samt magsjukan, hade jag nog inte pallat en klass. Så tack HANNAPANNA för att du fanns på plats =)

Erkänner aldrig :)

Soffan, du anar inte.. :) Phhhjuuu.