måndag 24 januari 2011

Stressed up?


Hur definierar du tillståndet stress? Vad är stress? Är du stresstålig? Sorry but i´m not! I stressituationer sover jag dåligt och min hjärna går på högvarv, inte den bästa kombon. Det bästa vore nog att landa och acceptera situationen. Denna vecka går i ett, vi har kursstarter på sju klubba i Göteborg och det är många saker som ska klaffa för att alla ska bli nöjda och glada. Lite små stressigt men också på ett sätt väldigt roligt. Jag älskar när det händer saker runt omkring mig och när jag har något att bita i. Att gå hemma och dra är välbehövligt och väldigt soft men kanske inte varje dag. Efter en helt underbar helg är jag nu redo att ta mig an denna vecka. Jag ser lite fram emot fredagen, får då säger vi hello stockholm!
I kväll är det dags för min grymma
BODYJAM
® klass med start 18.05 på Sportlife Almedal. 031-408021 för bokning!
Dags att börja jobba, hoppas att du får en underbar måndag! Cool! /Sandy

Så här säger Wikipedia;

"Stress
är de fysiologisk-hormonella anpassningsreaktioner i kroppens organsystem som utlöses av fysiska och mentala påfrestningar, ”stressorer”. Den kan ha flera olika orsaker; inklusive smärta, nedkylning, rädsla och flykt. Ur evolutionär synpunkt är stress ett mycket viktigt svar som är bevarat i alla högre djurarter, inklusive alla primater och även gnagare. En människa kan känna stress inte bara av överstimulering, utan även av understimulering. Med stress menas ofta jäkt."

Inga kommentarer: