torsdag 17 februari 2011

Hardcore thursday


I dag kände jag mig som en superwoman, inför min BODYPUMP® klass. Efter att ha gått förbi freddan, vilket jag i samma ögonblick som jag tog bilden tänkte "jag ska ta mig tusan kick-ass på klassen idag", kände jag mig ännu mer taggad - nästan lite för mycket. Så innan klassen fick jag sätta mig i soffan, för att lugna ner mig och sa till mig själv 'stay strong and grounded' - å ja, jag lyckades.

En kvinna kom fram till mig efter klassen och sa " Det var första gången jag var på din lunch klass och det var super bra. Du var riktigt bra på att coacha och jag förstod precis. Till sist sa hon, ja...och herregud vad tuff du, vilka tunga vikter du tar"

Så kick-ass gjorde jag nog, men på ett mer coolare sätt. Till sist måste jag ge cred till Les Mills som alltid så bra lyckas med sina reklamattacker :) Denna var riktigt cool!







Har precis avslutat min dag med att utvärderat tre BODYJAM® instruktörer. Varav två som jag hade på en grundutbildning i höstas. Det är så roligt att få se dem utvecklas och hoppas verkligen att jag får se dem på dansgolvet snart igen. =) Good work ladies!



Dagens recept:

Lammfärsbiffar/köttbullar/järpar med Tzatziki
2 personer

500 gram lammfärs
2 vitlöksklyftor
rosmarin
timjan
fetaost
salt
peppar
1/2 hackad lök
ett ägg, lite mjölk/grädde (ca 1/2 dl) och lite ströbröd.

Vispa ihop ägg, ströbröd och mjölken/grädden - låt svälla. Häll i kryddorna, vitlöken och löken. Blanda i lammfärsen och blanda. Rulla till köttbullar, eller till järpar eller så gör du biffar :) Därefter tryck i en liten fetaostbit i varje bulle/järp/biff.

Tzatziki.

Turkisk yoghurt (500g eller 4-5 dl?)
1/2 gurka
2 vitlöksklyftor (pressade)
salt
peppar

Riv gurkan grovt, lägg i en durkslag och låt rinna av. Krama gärna ur vattnet ur gurkan ett par gånger. Låt ligga i ca 15 min. Lägg i gurkan i yoghurten och blanda i kryddor + vitlök.

Servera allt till en god sallad med fetaost i.

Smaklig måltid :)

Ciao,
Sandy




Inga kommentarer: