tisdag 8 februari 2011

Premiär!

Första löprundan 2011 är nu avklarad och hur gick det, jo men jag klagar inte. Tompa fick ut mig till skatås, 8km stod på schemat. Löprundan börjar bra, ja så som en löprunda alltid börjar - man känner sig lätt som en fjäder och nada syra i benen, men efter 4 km började mina knän och höfter skrika NEJ. Jag vet att jag satte på mig ett par löparskor som är väl använda, om man säger så. Skulle nog säga att detta är 4:de säsongen, vilket inte är så bra. Så ett löpuppehåll på ca 6 månader, vinter, blåsigt och gamla löparskor - ja ni förstår ju det slutade inget vidare. Efter 6,5 km fick jag dra ner på farten och börja gå. Min vänstra höft hade slutat fungera, vilket gjorde att jag fick ta myr steg - för jag kunde inte sträcka ut, mitt högra knä hade typ gått av och min vänstra häl, ja, levde inte. Så glada och frisk 26 år blev snabbt 100 gamla och sjuka år.

Sandras Råd och Rön

+ Frisk luft
+ Kostar inget att springa
+ Mycket roligt folk som man träffar på
+ På vägen hem kan jag vinka till Eriksson.

- Glashalt på vissa ställen
- Folk som harklar slem och spottar
- Orienteringsmänniskor som springer hej vilt överallt.
- Kallt och blåsigt
- Dåliga dojjer (iofs. mitt egna fel)

Så en summering av första löparundan 2011, Jo jag ska inte klaga. Nu skriker magen efter mat och kroppen efter stretch. Håll tummarna att jag vaknar pigg och kry i morgon, för då väntar två klasser, phju!

Sweet dreams!
Sandy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Underbart! Slemspottning och Erikssonvinkning - ingen dålig tisdag! ;)

Sandra sa...

Nä, tror det får bli så varje tisdag :) Näst gång får du vinka...såg bara en blond kalufs sticka upp :)