tisdag 24 maj 2011

Love my new iphone 4!


Efter lunch fick jag mig ett ryck och svängde förbi nordstan, jag hade bestämt mig, nu var det dags att slå till - en iphone 4 blev det! Wihoo överlycklig, min gamla iphone hade i princip lagt av och levde sitt egna lilla liv. Dessvärre tror jag att Telenorsäljaren tänkte "My god vilken Montazami". Why? Hör och häpna...

Konversation 1:
Säljaren: Har du några andra andra abonnemang hemma.
Sandra: Nä..vad menar du..
Sälj: Ja, TV, bredband m.m.?
Sandra: Jojo, det är klart.
Sälj: Vad har du för abonnemang då?
Sandra: Aj du, det vet i tusan...hmm..naa..kommer inte ihåg.
Säljaren: Nähä...du betalar inte dina räkningar?
Sandra: HA..va...eller..nä, det gör jag inte. Min sambo :) Jag är typ hemmafru. (MY GOOOOOD vad säger jag???)
Säljaren: Haha, okej. Förstår. Gött för dig.


Efter en liten stund...Konversation 2:

Säljaren: Vill du ha försäkring?
Sandra: Njaa..beshövs det? Hade jag det på den förra?
Säljaren: Nä inte vad jag kan se.
Sandra: Ah men...aa..vet inte. Jag har ju sån där 'drulle-försäkring', det räcker väl.
Säljaren: Ja, det må hända. Men du kan inte komma tillbaka i morgon, du behöver bestäma dig nu. Så..
Sandra: Nä, men skit i det - JAG KÖPER EN NY I SÅFALL (MY GOOOOD vad säger jag???)
Säljaren: Haha, okej.

Sist men inte minst...Konversation 3:

Sandra: Du jag har en fråga, hur ska jag få över all info från min gamla iphone till den här.
Säljaren: Du fixar det via itunes och bla...bla...bla..Det kan vara lite bökigt men du kan ringa vår support, så kan dem hjälpa dig.
Sandra: Ja men problemet (PROBLEMET????) är att jag har två mac hemma och jag vill ju få över allt din min nya mac - alltså jag vill kunna föra över allt till den nya mac:en. hmm.

Säljaren: Haha...du vilket problem, två mac. Gör så att du ringer vår support, så hjälper dem dig.


MEN VA TUSAN, MÅSTE JAG SPELA SANDY Á LA MONTAZAMI HEMMAFRU. JAG ÄR INTE ENS HEMMAFRU..VAD FICK JAG DET I FRÅN?
Jag tror att jag gjorde säljarens dag iaf...haha...



I kväll blev det en löptur i vackra Skatås. Hela 8km orkade jag med. Däremot var det en riktigt jobbig löprunda - vaderna var stenhård, nästan som tegelsten och rumpan var hårdare än någonsin. Haha, man borde ju vara glad för det...att det liksom inte skumpar men, aj det gjorde nästan ont. Kroppen strejkade och sa nej, men jag klarade mig runt på 40 min vilket jag är glad över. Ligger just nu och stretchar baksida, höft och rumpa...så får vi se om det har släppt till i morgon.




Natti natti!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Cecilia W sa...

Underbar konversation!!! Jag hade velat vara där...ibland är det kul att se hur hjärnan spelat ett spratt med en :-) Du gav mig ett gott skratt! Kram

Sandra sa...

Men jag dööör vad roligt!! Du hade skrattat ihjäl dig, tom. Tompa fick sig ett gott skratt i går kväll. Fattar inte hur jag tänkte?? "Typ hemma fru...."

Kram till dig!