måndag 27 juni 2011

All in

På jobbet pågår det just nu en tävling. Vem som kan gå ner mest i fettprocent. Tävlingen håller på fram t.om. slutet av juli. Till det krävs en bra kosthållning och en hel del träning. Maten består till mesta del av protein och mycket grönsaker. Bröd, godis och alkohol går helt bort! Jag är inget för dieter utan äter efter min egna diet- dvs. Mycket protein, bra fetter och väldigt lite kolhydrater. Liknande LCHF, fast inte all in.

Jag är istället en tjej som hellre går all in när det gäller träningen, då jag anser att jag äter helt ok. Min filosofi är att alltid leva efter en sund livsstil och det funkar, än så länge. Jag mår bra och känner mig pigg och fräsch. Vad är du för typ? Är du oftast med i tävlingar och går du då all in?

Däremot måste jag erkänna att jag är sjukt sugen på denna goding; synd att det inte är lördag! Den som väntar på något gott!



Dagens träning: BODYCOMBAT® med Pernilla. Snacka om träningsvärk i morgon. Har inte kört BC på månader. Aaaaj! :)

Trevlig kväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Jenny B sa...

Där tänker vi ganska lika Sandra. Folk frågar ibland mig hur jag kan äta "det där", jag som "tränar så mycket". Då svarar jag att det ju är just därför - jag tränar mycket och behöver då inte tänka på vad jag stoppar i mig. Men ibland slår tanken mig hur min kropp skulle vara om jag verkligen gick in för att "perfektionarisera" min kost... Kanske provar en vacker dag ;-)

Btw, körde BJ för första gången idag. Underbar utmaning... Det gick bra!

Sandra sa...

Jo, det stämmer det du skriver. För att få extra bra resultat tror jag på striktare kost, såklart. Men i det stora hela tror jag på varierad kost, sockerfri vardag och att undvika tomma kalorier. Till det bra, utmanande och varierande träning.

Wow! Kul för dig! Antar att det gick hur bra som helst!
Go girl!

soffan sa...

Hahaha, någon sådan tävling har jag aldrig varit med i, men så fort någon så mycket som nämner tävling, så går jag all in :P . Du kan ju inte ha så stor chans där Sandy, inte mycket att ta av där ju ;) . Jag hade nog kört som du, en sund men inte superstrikt kost, och så all in när det gäller träningen. Lycka till, kör så det ryker!

Sandra sa...

Haha tack för det soffan! Har mer än vad du anar, stolt kvinna är jag med! :)