tisdag 21 juni 2011

Intensiv kväll

Hemma 17 efter jobbet. Käkade mellanmål, stack i väg och gjorde några ärenden, därefter åkte direkt till Ica fokus där jag förövrigt ser en kvinna som verkade vara helt till sig, uppknäppta byxor, utan skor, darrar, gråter och ser helt apatisk ut. En vakt tar med henne där ifrån och väl på väg ut ser jag fyra polisbilar och en ambulans utanför....usch jag undrar vad som har hänt sen kvinnan. Usch!

Hem slängde in varorna in i kylen och bytte om, slängde mig in bilen för att avsluta kvällen med en löprunda på 7,5 km. Härligt att få springa av sig! Väl hemma slängde mig i duschen och gjorde både lchf pannkakor, lchf ostkaka och diskade. Nu mina vänner, nu är Sandy helt utslagen. Dr Drew väntar på webbTVn, så nu blir det bädden.







Low Carb Pannkaka:

Mixa först en påse sötmandel- där har du ditt mandelmjöl. Super enkelt, gott och enkelt.






Du behöver följande ingredienser till ca 6 pannkakor. (pannkakorna ska se ut som amerikanska pannkakor, alltså lite mindre och tjockare)

3 ägg
3 dl mandelmjöl
6 msk kokosolja


Blanda ägg med mandelmjöl. Smält kokosoljan och rör ner den i ägg/mandelsmeten. Stek i smör. Jätte smarrigt att servera Agave sirap på och färska bär. Eller varför inte en klick grädde på? :)















En lite dyrare produkt men är värd sina pengar!






LCHF Ostkaka






Ingredienser

250 gram keso
3 dl vispgrädde
4 ägg
1 dl mandelspån
2 dl vispgrädde
2 dl bär

Gör så här
Sätt ungen på 200 grader. Droppa av keson, t.e.x med hjälp av ett kaffefilter så det blir en fast ostmassa. Vispa sen grädden och blanda den med keso, ägg, mandelspån. Häll detta i en ungsform och grädde mitt i ugnen i ca 30 minuter, eller tills ostkakan har fått en fin färg. Servera sedan ostkakan med grädde och bär.


Sweet dreams!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: