lördag 30 juli 2011

Bättre än inget...

I morse hade jag bestämt mig för att gå ut och springa efter frukost. Kollade SMHI i går och det visade sig att det skulle vara behagligt varmt och lite molnigt- perfekt löpväder. Efter frukost körde jag upp kusin och sambo till flygplatsen, Bali i ett par veckor....inte alls avis, not! Hemma vid 12.00, bytte om och åkte i väg. Väl framme möttes jag av en värme som heter duga och en skog fylld av pollen och skit. Inga bra förutsättningar. Börja springa och efter ca 3 km kände jag mig svimfärdig och på god väg till att få en astmaattack. Jag höll ut till 5 km sedan fick jag nog. SJÄLVKLART kan jag pressa mig att springa längre, det har jag gjort tidigare, men när kroppen skriker 'GE MIG SYRE', 'Satans va det kliar i ögonen, 'snuvig i näsan' och ' mega varm' då är det helt plötsligt inte så roligt. Jag får helt enkelt vara nöjd för det jag presterade just då och att jag har fått en liten dos motion i dag. Det är ju ändå semester :-)




Är det så här varmt i morgon kommer jag bestämt dra mig in till gymmet- så långt bort i från dödande hetta och pollen :-)


Ha en fin lördag! Snart blir det bad.

/ Sandy



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: