torsdag 14 juli 2011

Jiohoooo!!!

Femte dagen i Spanien och jag njuter till fullo! Vi har hunnit med och klättra upp för Calpe- 300 meter rätt uppför, tog ca 50 minuter upp och 40 min ner. svettig promenad men wow kolla utsikten!












I går var tanken att vi skulle besöka den 'blåa lagunen' som grabbarna så fint uttryckte sig. Det skulle ta 20 min dit, enkelt att ta sig ner, en riktig sandstrand och super mysigt. Väl där, knappt en väg ner, brant som f*n, 35 grader, stenstrand, stora vågor, nudister - ja vad mer kan man önska sig. Med tanke på att vi hade en 10 mån bebis med oss var detta inte den perfekta stranden, Sandy och Inger gick med på att 'barnen' fick leka och bada i 30 min. Väl uppe vid bilen, svettiga som bara den hittar vi inte bilnyckeln. Det visade det sig att Tomas har tappat nycklarna i vattnet. Jaha, vad f*n gör vi nu....

Som tur é hade Tompa tecknat en extra försäkring, som jag igentligen var emot, så bilfirman kom med en ny bil och hämtade upp den gamla. Fattar ni hur lycklig jag blev :-)

Tips! Teckna alltid extra försäkring och lägg undan bilnycklarna innan du hoppar i vattnet!



Phuuu! Allting gott! :-)

Resten av familjen (A-M & Emil med barn) har äntligen dykt upp så nu ska vi fortsätta mysa!

/Sandy


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

soffan sa...

Hahahaha, bra tips :D .

Sandra sa...

Haha :-) ja du skulle vart med! Fy tusan vilken dag! :-)