tisdag 26 juli 2011

TV shop vision!

Är att öka merförsäljningen! Sitter och äter frukost och helt plötsligt ploppar Tv shop upp och första inslaget är Zumba reklam. Människor får betalt att säga:

" oo det var så enkelt. Jag gick i från storlek 44 till 36"

" det har förändrat mitt liv. Jag gick ner 56 kg"

"Jag känner mig nu så vacker och tonad"


Ursäkta, ni sa vad?

Jag blir så irriterad på all denna fejkad reklam. Att gå ner i vikt, om så är målet, är långt i från enkelt som dem så vackert säger i reklamen. Att tappa 4-6 storlekar, få magrutor, gå ner i fettprocent m.m. av att endast gå på Zumba är tyvärr inte verklighet. För att gå ner i vikt, förändrar en livsstil, få muskler- eller vad nu målet är, krävs mycket mer än Zumba. Kost, varierad träning, målmedvetenhet och mycket mer.

Självklart är Zumba bättre än att inte röra sig alls och om man tycker Zumba är roligt och givande ska man verkligen gå på det, men tro inte på reklamen. Det finns ingen människa på jorden som har gått ner 56 kg endast på att gå på Zumba. Det krävs så mycket mer!


Däremot förespråkar jag all form av motion och därmed Zumba! Men dessvärre inte Tv shop!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: