torsdag 4 augusti 2011

Återhämtning?

Vad gör du för att återhämta dig mentalt och fysiskt?

Jag har suttit och funderat en hel del senaste timmen och jag fastnade för en liten detalj - hur många träningsbloggar läser du per dag/ följer du?

Jag vet att 2/3 av alla bloggar jag följer är träningsbloggar, sedan följer jag några om 'livet', 'mat- inspiration', 'coaching' osv. Väldigt intressant....

Vad jag märker är att väldigt få, INKL. mig själv, pratar om mental/fysisk återhämtning. Speciellt nu under sommaren. Alla ger tips och råd på "hur du kan behålla formen". Det är kanonbra att så många där ute förespråkar träning och en hälsosam livsstil. Jag själv blir, i bland, inspirerad och i bland inte.

För mig är mental och fysisk återhämtning en viktig del, speciellt under sommaren när jag har semester- då vill jag helst stänga av och göra det som faller mig in och träna när jag vill och VAD jag vill. Det är både bra för själen och kroppen. Spontanitet kryddat med en hel del kärlek, dvs det får inte kännas stressigt.

Vad jag vill göra är att slå ett litet slag för återhämtning och vila. Känn inte ångest om du inte hunnit med träningen under ett par dagar. Tränar du regelbundet och har en hälsosam livsstil gör det ingenting att i bland ta några dagars uppehåll från träning eller var det än må vara.


Träning ska va roligt, inte framkalla ångest! Ge din kropp och själ återhämtning lite då och då, det är bara nyttigt!

Lyft på bröstet vackra människa!

/Sandy






P.S litet luddigt inlägg, men solens strålar gör mig seg och knas i bollen! Tror ni fattar min poäng :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: