fredag 27 april 2012

Vilken dag och vecka!


What an amazing and exhausting day I had yesterday! Why? We are now homeowners to this beautiful  house. Consisting of two plans with two big bathroom, two big master bedrooms (and we are going to build a room extra or two), walk in closet, garage, beautiful kitchen, open and big livingroom and YES, the outside is FANTASTIC - look at it! 

I´m in love with this house, my love and my little baby - happy so happy! 
.......Soon we will be living 70 meters from our second 'family', Jesper, Inger, Kasper and soon newborn Jonathan, my two aunts and my lovly cousins, and two more beautiful families.
 Love is in the air...




Nu blev jag extas av allt husskrivande och får börja skriva på svenska annars kommer ni snart börja mobba min (redan) dålig engelska. Haha. 

I går kom Inger och hämtade upp mig, vi drog in till ett regnigt Gööteborg. Vi parkerade på Heden, vilket vi aldrig gör, planen var att promenera på nya gator - uppleva nya miljöer och äta frukost på ett nytt ställe. Vart - det visste vi inte än. Vi gick, gick och gick...hittade aldrig vårt nya favvo fik, så vi drog oss bort till Brogyllen - där vi alltid äter om vi är i centrala Göteborg. Mysigt hak, med lugn atmosfär och mycket rörelse på utsidan. Väl inne på Brogyllen ser vi att klockan har hunnit bli 10:10 - det hade tagit oss ca 35 min att gå från Heden till Brogyllen (vilket annars tar kanske max 10). FAN - vi hade missat frukosten. Jag tänkte " Nu eller aldrig". Så jag frågar hon vid disken " Snälla kan vi få köpa frukost, det har tagit oss över en halvtimma att gå från heden med denna höggravida kvinna..." 

Tjejen går och frågar sin boss och kommer tillbaka med ett leende på läpparna "Självklart, vi plockar i hop en frukost". Det slutade med att vi fick EXTRA ALLT för en billig peng! That´s how we rock! 
Längtar tills jag blir höggravid, oj vad jag ska utnyttja det...haha. 



Efter en tag dök vår gamla kollega och fina vän, Linda, upp. Vi satt och pratade och pratade...kollade på klockan och då var klockan redan 12:15. AAaa vi måste hinna shoppa! 
Så vi drog oss ut till gymmet och trippade bort till Firran som hade V.I.P dag. Jag hittade dessa godingar: 



Vacker och annorlunda tunika från JAD



Underbar lång T-shirt från RA-RE



Innan träff med mäklare och säljare blev vi bjudna på en god middag á la Inger. Super enkelt och gott. 

Färsk tortellini fylld med ricotta och spenat. 
Keldas tomatsoppa
Skivad kalkon i. 
Supergod mat, färdig på 10 minuter. 



När jag ändå är i gång vill jag visa er denna nyttiga och goda efterrätt som passar bra till vardags och för den som gillar lakrits. 


Mixa 250 gram kesella 1% med 2 nävar hallon och en skvätt vatten - så det inte klumpar sig. 
Blanda sedan i 3 tsk Black raw liquorice powder (Lakrits pulver). Ställ i frysen i ca 30 minuter och servera. För den som vill unna sig lite mer, strö över med lite hackad turkisk peppar. Mumma en vanlig vardagskväll!





Vilken man jag har, som byter till sommardäck på min bil. 



Min älskade bror som hjälper till i vårt och torrt. Gnäller aldrig, hjälpsam, glad, positiv, snäll, ödmjuk, pratglad OM NÅGON, omtänksam och otroligt vänlig. Bättre bror får man leta som. Stolt storasyster. 



I dag väntar en snabbdejt med min revisor, utvecklingsträff med en instruktör på Sportlife och till sist middag med tanterna (mostrar, mamma och morbrors fru). Jaja tanter och tanter, två av dom är under 40, så det räknas som både tant-och ungdomshäng. Tur att jag drar ner snittåldern ett par år. 

Bra update i dag, får jag ändå säga :) 
Ha en strålande dag, det är du värd!

Kramar/S


Inga kommentarer: