onsdag 2 maj 2012

Roadtrip

Hoppas ni har haft en strålande Valborgsmässoafton och 1 Maj. Själv har jag befunnit mig på en liten roadtrip, Tjörn-Lidköping-Eskilstuna-Lidköping-Göteborg. Jag och Tomas åkte med mina svärföräldrar upp till Eskilstuna där Tomas farfar bor. Vårt mål var att rensa en tomt på 1700 kvm som är det gamla 'landstället', för att inom kort eventuell sälja tomten. Lite tomter här och där kräver arbete och den tiden har varken vi eller Tomas föräldrar. 


Helgen började med en utvecklingsträff med härliga och duktiga Emma på Sportlife Exclusive. 


Lördagen var lugn, besökte vårt nya hus då Tomas skulle göra en besiktning.  (Ja han är utbildad Byggingengör och kan det där mer än många andra. I trust him :) ). Huset byggdes 2009, så det fanns absolut inga anmärkningar. Därefter svängden vi förbi våra grannar och därefter hälsade på lilla Filip - Tomas brors lilla nyfödde son, därefter lugn och harmonisk lördag. 

Söndagen började vår lilla roadtrip. Svängde förbi Tjörn för att hämta lite verktyg, därefter begav vi oss till Lidköping, där Tomas föräldrar bor, vi avslutade kvällen med en middag vid vattnet. Vackert! 

Valborg - och strålande sol väntande oss. Kunde inte hålla mig och var tvungen att ta en bild på mina svärföräldrar hus, som verkligen är ett vackert hus.  Hämtade upp den hyrda motorsågen och sedan var det gasen i botten upp till Eskilstuna. 



Denna syn väntade mig. Herregud, titta in det lilla söta huset. Tomten är gigantisk och min första tanke var - hur tusan ska vi hinna med allt detta. Jag och Tomas pappa åkte och fixade lunch, medan Tomas började röja med motorsågen. Väl tillbaka, hade den där j*vla motorsågen gått sönder. Tomas, som nog är en av dom mest välbågavade och allmänbildade människorna jag vet (ja det finns några fler...men en av dom) började fixa och trixa. Dock startade den aldrig. Så vad gör vi, Valborg klockan är 14.30 - det finns väl inga ställen som är öppna nu? 



Tomas är en envis jävel när det kommer till att lösa situationer, jag är tvärtom-har inget tålamod och tänker "vi tar det nästa gång, tvingade med mig för att guida han igenom Eskilstuna med GPS:en. Till slut efter mycket om och men hamnde vi på Cramo, som igentligen hade stängt. Den snälla killen som hade kommit in för att möta upp en annan kund, hjälpte oss och tog sig tiden att hyra ut en ny motorsåg. Det slutade med att vi fick 40% på priset då Tomas jobbar på Peab. HALLELUJAH! :) 



Självklart funkade inte den motorsågen. Antagligen hade den blivit sur, så det tog säkert en halvtimma innan den startade. Den halvtimman var mindre rolig att umgås med Tomas. Haha. Men det löste sig och han fick  jobba vidare. 




På kvällen fick vi äntligen checka in på vårt hotell som ligger mitt i centrala Eskilstuna. Fin-fin utsikt. 


På väg ut till restaurangen ser jag helt plötsligt denna slick-back kille på en segway. Haha my GOD vad roligt. Pengarna rullar in nu...det går bra nu...kompis, det går bra nu! 



Hemma efter en rolig roadtrip med många svordomar och skratt :) 

Önskar dig en fantastisk Onsdag, njut av sol och värme!

Inga kommentarer: