onsdag 9 maj 2012

Update

Fullt ös medveteslös.....då har vi inlett operation "styling". Hade en inredningsstylist hemma i går och det först hon sa va "Har ni inget köksbord" Jag: "Neee...vi har precis renoverat och ska flytta, så vi slängde vårt lilla köksbord, som ändå bara var för 2 pers." Hon: "Jag rekommenderar er att fixa ett köksbord, det ser så mycket mysigare ut och folk vill veta om dom får plats med en köksbord. Ni måste nu sälja genom bilderna"

Vi gick igenom rum för rum och största tipset från henne va MER FÄRG. Haha, jag vet, vi älskar svart och vitt. Kanske inte är så värst kreativa nära det gäller färg. Så i går kväll begav vi oss till Ikea för att fixa lite färg. OCH I PANIK leta köksbord. Gissa vad, vi hittade ett helt NYTT köksbord för endast 399 kr. Tipptopp och det passade perfekt i köket. 

Som tur är, har jag Inger till hands, som glatt har lånat ut halva sitt hem. Nä, men lite kuddar till sovrummet, gardiner till sovrummet (mina panellängder har krympt...), vaser, färgglad dörrmatta (min är för svart/vit..nähä...haha), en lampa och ett överkast.  BIG THANK YOU darling! Utan er hade vi behövt köpa grejer för flera tusen. Nu kommer vi undan med dryga 2000 kr. 




Lite färska blommor på det bordet och köket är ready för ett foto...


Sovrummet är på G



OCH bästa köpet i går. Jag har sagt till mig själv. JAG SKA ALDRIG köpa något från blocket. "Usch, äckligt..." Ja så har det låtit. Pinsamt, jag vet. Efter att ha renoverat ett kök och hall med besparade pengar, köpt ett hus för 4 mille, en bebis på G, styling på hög nivå and so on, så har jag senaste veckorna insett att jag kanske inte kan köpa ALLT nytt. Så i går köpte jag denna pärla från en mycket trevlig kille, vars dotter inte ville åka vagn längre. Ynka 2200 kr ville han för denna 2 1/2 år 'gamla' vagn och det såg helt ny ut. Jag skakade han på än gång. På köpet fick jag ett lås, en pläd och regnskydd. Nu är det bara en liggdel kvar att köpa och den ska jag också klicka hem på blocket.se. Jag är grym på det är nu :) 

Måste säga att Inger har påverkat mig lite. Kan hon, kan jag :) TACK igen darling. Haha


Yes, jag har i detta hektiska liv hunnit med ett träningspass än så länge denna vecka, styrka för hela kroppen. Minst två till är inplanerade. Phu, är det så här det är att ha ett barn, tro? Alltid upptagen och alltid en utmaning att hinna med....tror ändå att jag gillar't! :)


Nu är det dags att dra vidare till Ikea och plantagen med störtsköna bönan Malin. 

Kram kram/S

Inga kommentarer: