söndag 3 juni 2012

Mer fisk för folket!

Oj vad jag är dålig på att tillaga fisk. Älskar fisk och skaldjur, men gör det allt för sällan. 2-4ggr/månaden brukar vara standard, vilket är alldeles för lite. Skaldjur, det äter jag iofs. mycket oftare och helst 1 gång i veckan om det går. Är uppväxt med skaldjur på fredagar- mor och far är riktiga skaldjursfan och jag med. Något jag brukar göra när jag går förbi fiskbilen är att handla med några 'färdiga' lax-eller fiskburgare, såkallade havets wallenbergare. Brukar köpa 4 st och ha liggandes i frysen. Det är lätt att tina upp och är fräscht och gott. Jag serverar fiskburgaren med kokt potatis, citron och kallsås - gjorde på gräddfil, klick majonäs, bostongurka, salt och peppar. Super smarrigt!

Om jag kan beställer jag gärna fisk när jag är ute på restaurang, bara för att jag själv är så dålig på att tillaga det. Igentligen är det ju superenkelt, tror bara att jag rädd för att testa på något utanför min comfortzone...för jag ä l s k a r att laga mat och anser mig vara rätt OK på det. :)

I går bjöds vi på en smarrig, enkel spättfilé tillagad av hobbykocken han själv, Jesper. Det var ett klassiskt Per Mobergs recept, som jag tänkte testa i veckan.

Så jag avslutar denna helg med ett middagstips till veckan.

Sussa gott/ Sandra

Inga kommentarer: