torsdag 5 juli 2012

Just nu

Håller på att rosta min egna müsli, vilket jag alltid gör. Blir så mycket godare.

I dagens müsli har jag följande i;

Dinkelflingor (naturella)
Havregryn
Linfrön
Pumpakärnor
Solroskärnor
Kokos
Valnötter
Cashewnötter (naturella)
Agavesirap
Vatten

Blanda allt i en bunke. Häll på lite vatten, så att det klibbar ihop. Ringla över lite agavesirap, blanda runt, ringla över lite sirap igen och blanda. Bred ut på bakplåtspapper och in i ugnen på 175 grader ( kan variera...i bland 200) i ca 25 min.

OBS! Du måste blanda runt ett par gånger, så att det inte bränns på endast ena sidan. Allt ska rosta. Vill du ha en liten mer 'sötare' müsli kan du ringla över mer agavesirap under tillagningstiden.


Seså börja rosta :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gott:). Men jag vet att jag letat efter dinkelflingor tidigare utan att hitta..var kan man köpa dinkelflingor?
Sara

Sandra sa...

Förlåt för sent svar...Något seg i kolan så här under semestern :)

Jo, jag köper Risentas (så heter det va?) från Ica Maxi. Jag brukar hitta dinkelflingorna där du hittar linfrön, solroskärnor, pumpakärnor, i bland musli osv. Annars kan jag tänka mig att hälsokosten har det.

Lycka till :)
Sandra