fredag 10 augusti 2012

Dagens lunch!

Efter träningen blev jag sådär vrålhungrig att jag skulle kunna stoppa i mig vad som helst. Med ett rätt så tomt kylskåp - vilket nästan aldrig händer, fick min kreativa sida komma till skott och vips hade jag en rätt så OK måltid klar på bara några minuter. 

Äggröra med kalkon, körsbärstomater, en fullkornssmörgås med ost och en pannkaka med en klick grädde och färska bär. 

Äggröra 1 pers: 

Smält 1 tsk smör, kläck i 2 ägg, låt puttra på svag värme - rör om konstant, så att det inte bränner fast. När du ser att äggröran börjar bli färdig, häll i en skvätt grädde (ca 2 msk) salta och peppra. 

Dinkelpannkaka - gjorde jag i går, då vi åt ärtsoppa och pannkaka till middag. Längesen och gott 2 gånger om året :) 

6 dl mjölk
3 dl Siktat dinkelmjöl
3 ägg
2 msk smält kokosnötsolja
En skvätt agavesirap
Lite salt


För dig som vill ha en mer LCHF style på pannkakan så kommer mitt bästa recept här på Mandelpannkakan

3 dl mandelmjöl

50 g kokosolja

4 ägg

2 dl mjölk

3 tsk fiberhusk

½ tsk Salt.

Så här gör du:
Blanda mjöl, ägg och mjölk och vispa smeten klumpfri. Smält kokosoljan och häll i smeten. Rör i fiberhusk och salt.
Stek varje pannkaka i kokosolja i en liten stekpanna för bästa resultat! (Går även bra att steka I smör) Servera med agavesirap och bär. Lyxa till med grädde :)



Inga kommentarer: