måndag 17 september 2012

Swoosh

Helgen sa swooooosh och så var det måndag igen. Jag är snart fullgången och det ända som springer runt i mina tankar är längtan till lilla "T" - ja, HEN har fått ett namn och det är inte Tomas Jr :) 
Hur nyfiken kan man bli på en skala....galet så! 

Fredagen var lugn, stillsam och innehöll en hel del hemma aktiviteter, när kvällen kom hoppade jag av lycka att det var dags för lite socialt häng i form av 13 årskalas för kusin Gustav. I lördags befann vi oss på Tjörn hela dagen för färdigställa den lilla toaletten. Tomas la klinkers och jag blev positivt överraskad om hur duktig min man är - i bland tänker jag, finns det något han inte kan.  Lugn kompisar...han är utbildad byggingenjör, så det är inte så att han "bara" kastar sig in i något han inte har koll på. Han är helt enkelt en sjukt duktig, händig och galet smart karl! Lucky me, för jag hatar allt som innebär plock, pin, bygg, fix och trix. I går blev det helhäng med brorsan - som la ett X antal tusenlappar  på nya träningskläder. Hans motiveringar löd "Vill ni hänga med och hjälpa mig att köpa nya träningskläder, jag skäms ju när jag går till sjukgymnasten (han rehabtränar sitt knä) och har på mig samma, gamla fotbollskläder" Därefter blev det en matbit och lite skönt prat på Långedrags värdshus. Kvällen bjöd på film, te och goda smörgåsar. 



Så här snäll syster är jag: Brorsan kunde hämta ett nybakt bröd i fredags, som jag hade bakat till han. 



Jippi dags för kalas 

Tjörn bjöd på strålande sol i lördags. 

Heja heja :)

Ja just det, förra veckan fick vi leverans av tvättmaskin och torktumlare till Tjörn. Nu kan vi även tvätta i "Sommarstugan". 

Nu blir det en sväng till Ikea med mina prinsar och my löv Inger!


Inga kommentarer: