torsdag 6 september 2012

Torsdagshäng med bakning!

Oj vilken slappdag! Tomas tog sitt förnuft till fånga och är hemma från jobbet i dag. Han vart krasslig sedan i måndags men har jobbat på. Peppar peppar är jag frisk och kry. Kroppen har börjat säga i från och jag har de senaste dagarna börjat bli trött och hängig, något säger mig att det är på "G". Spännande!

Dagens; frukost, lite handling, lunch, bakning, barnmorskan, film, lite lite lätt middag och nu får vi se vad kvällen har att erbjuda- tror att det inte blir så mycket spännande än lite Robinson ;-) HAHA fy vilket spännande liv jag har just nu, N O T!

Här kommer receptet på LCHF kladdkakemuffins som jag bakade i dag:

Ingredienser
1 dl sukrin
3 ägg
125 gram smör
150 gram mörk choklad (jag använde 70%, men helst 75%)
1 krm vaniljpulver

- Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och sukrin fluffigt.
- Smält smöret och finhacka chokladen. Vänd ner chokladen i det smälta smöret och se till att all choklad smälter.
- Rör ner vaniljpulvret i chokladblandningen. Rör ner chokladblandningen i äggsmeten och blanda samman.
- Häll smeten i 8 muffinsformar. Mörker att smeten kan rinna ut lite och muffinsen kan tappa formen, efter gräddning. Så jag skulle tippa de blir finare att göra i silikonformar eller muffinsplåt.

- Grädda i ugnen i ca 20 min. Tyckte att dom blev riktigt saftiga, positivt överraskad!

För den som vill ha frosting på:
200 gram philadelphiaost
50 gram smör
2dl sukrin melis
1 krm vaniljpulver
Lite rivet citronskal och saft

(Jag hade tyvärr inte sukrin melis hemma, så jag hällde i lite Stevia strö. Blir ju inte samma smak...men funkar)

Inga kommentarer: