måndag 25 februari 2013

Mission Impossible

I lördags drog vi oss ut till Vättlefjäll för en hel dag i skogen. Åka skridskor på isen, grilla korv och dricka varm choklad var vårt mission. Vi lyckades med allt utan att få igång någon grill. Efter en timma med att försöka få igång en grill bestämde vi oss för att dra oss vidare till Stora Holms Säteri, vilket visade sig vara ett mycket bra val. Dessvärre hade dom flyttat cafét för dagen till en annan lokal, pga. bröllop vilket gjorde att vi fick göra en abrovinsch för att kunna äta. Men personalen (ägarna) var väldigt tillmötesgående, trevliga och omtänksamma så det var inga problem alls.


En påpackad liten prins, redo för skogen. 



"Jag ser ut som en amatör" utbrast min man efter att ha sett denna bild. haha


Kasper var en riktig hejare på att leta ved till elden. Dessvärre funkade inget för att få igång denna j*kla elden


Mission Impossible...


Jihoo, äntligen ska vi få mat. Stora Holms Säteri. Väldigt mysigt och trevligt. 



Det var här det sa STOPP. Med tre sovande ungar i två vagnar, såg vi ingen annan lösning än att...

.....klappa upp ett extra bord och stolar vid entrén. Vad gör man inte för sina barn. Soppa, nybakt bröd, bulle och kaffe. Det satt riktigt bra, kan jag meddela!



Nästa gång ska jag minsann köpa med mig en engångsgrill, som back-up! Sådeså! :) 

Inga kommentarer: