torsdag 21 mars 2013

Onsdag + Torsdag!

Igår spexade jag till köttfärssåsen och det blev mer en köttfärsröra, vilket inte gjorde mig något. Mycket smak, krämig och god. Slänger upp receptet lite senare. Till det åt jag strimlad vitkål. 


Efter en kopp kaffe och låtit maten smälta stack jag och Inger ut på en löprunda. Och den var minst sagt SVINKALL. Usch nu får det allt bli vår. Men annars gick det strålande. Första 6 km på väldigt länge och det var inga problem alls. Ser redan fram emot nästa runda!


I morse fick jag frukostbesök av två sköna donnor. Självklart bjöd jag på glutenfritt bröd (nybakta paleo scones och kesobrödet.). Till det yoghurt, keso, Rawfood granola, ägg och kaffe. Mysig morgon! 


Därefter tog vi oss en promenad i det friska (!!!!) och blåsiga (!!!!) vädret. Burr burr! Tänk så underbart att få vara liten och nerpackad i en varm och skön vagn. 


Medans lillman sov vidare i vagnen passade jag på att äta lite lunch (rester från gårdagens köttfärsröra) och till efterrätt blev det kaffe och en mörk chokladbit. Smarrens var det!



Nu på eftermiddagen har vi hunnit med lite lek och stök. Tänk att man kan älska någon så mycket!



Och självklart lite bak. Denna gång testade jag på att baka Dadel Paleo Muffins med touch av kanel. Slänger ut receptet lite senare. Har bara testsmakat på smeten och det smakade kanongott! Slänger ut receptet lite senare!


Nu inväntar jag brorsan. Jag ska bjuda han på middag i dag, då Tomas hälsar på sin far som precis har blivit opererad. :-/ 

K.Ä.R.L.E.K
Sandra

Inga kommentarer: