onsdag 20 mars 2013

Så hur har det gått?

19 November 2012 skrev jag så här om mina mål. Och frågan är hur har det gått?

Väger: Har faktiskt ingen större koll, då vår våg inte fungerar och vågen har Tomas investerat i, då han älskar att väga sig. Fråga mig inte varför. Men jag vägde mig hos Inger för ett par veckor sedan och vägde då 62,5 kg. (Mitt mål var att väga 62 kg i januari/februari). Jag har aldrig vart särskilt förtjust i att väga mig pga. att det INTE talar om hur tränad du är. 62 kg är en siffra, inget annat. Det är så jag ser det.

Vad har hänt mer sedan i November, förutom viktnedgång?

- Känner mig starkare och har därför börjat köra på lite tyngre träning.
- Har börjat löpträna
- Har börjat dra ner på kolhydraterna- stärkelser, gluten, dåliga fetter och socker, vilket har gett mig ett bättre resultat. Jag känner att kroppen inte känner sig lika svullen som tidigare. Lår och mage börjar dra ihop sig - känner mig 'tightare'. Jag utesluter t.ex. bröd, pasta, potatis, ris och godis. 

Vad händer nu?

- Ska börja trappa löpningen och målet är att kunna springa 8 km med ett bra flås på ca 42-45 minuter. Alltså springa på ca 5:30 min /km. Milen på dryga 55 min. (Det kan tyckas som ett lätt uppnått mål. Men för mig är det ett stort mål. Har inte löptränat sedan Julen 2011 och på det vart gravid i 9 månader och fött barn, så målet känns realistiskt men utmanande på en och samma gång) 

- Bli starkare i bål och bäckenbotten. Återfå den styrka jag hade innan jag blev gravid. (Känner att jag har en bit kvar när det kommer till bålen)

- Få något mer definierade muskler (fettprocenten måste ner drygt 2% till skulle jag tippa)

- Känna att NU är jag tillbaka till min dagsform: stark, vältränad och uthållig, som jag hade Januari 2012 precis innan jag fick veta att jag var gravid.

När ska jag ha uppnått dessa mål?
Innan den 26 Maj. 27 maj åker jag till Slovenien på Les Mills Euro Summit. En veckas träning, vidareutbildning och utveckling med alla andra Les Mills tränare i Europa. Varför just då? Jo, delvis för att det är ca två månader kvar tills dess men också för egot skull.

Nedan komma lite bilder från min resa. Dock dålig kvalité på bilderna, då jag har använt min iPhone.


11 veckor efter förlossning



4 månader efter förlossning. 




NU: 5 1/2 månad efter förlossning.






Och det är hit jag ska: Januari 2012. 



Inga kommentarer: