måndag 25 mars 2013

The weekend!


Hälsat på farfar på sjukhuset, då han genomgick en operation förra veckan. Theodor vägrade sova lunch, då det var alldeles för mycket roligt att se på.



Efter sjukhusbesök och lite andra ärenden låste jag in mig i garaget och körde BODYPUMP 85. Måste säga att jag gillar releasen. Kunde även i dag lassa på lite mer för första gången efter förlossningen och då har jag endast kört ca 6-7 st BP pass.

Total vikt på stången när jag kör:
Ben: 20 kg
Bröst: 12 kg
Rygg: 17 kg
Triceps:  10 kg
Biceps: 9 kg
Utfall: 10 kg (två st 5 kg viktplattor) Kör sedan en 5 kg viktplatta på utfallen.
Axlar: 2,5 kg viktplatta. 10 Kg på stång.
Mage: 2,5kg viktplatta. Raka bukmusklen får jobba tillräckligt :-)










Efter träningen bjöd Tomas mig på hans paradrätt: Hel kyckling i ugn med en gudomlig gräddsås, sötpotatis och sallad. Smarrens vad det kan jag lova!


Söndagen spenderades här hemma. Både jag och Tomas behövde jobba lite. Jag har börjat jobba med utvärderingar igen, känns kul att få göra något annat än att byta blöjor - vilket jag uppskattar enormt! Kommer kanske jobba drygt 5 h i veckan, vilket är lagom!


Efter jobb, lunch och promenad stack Tomas ut och cyklade MTB. Därefter var det min tur. Stack ut på en 30 min löprunda. Riktigt skönt!


Ja, dagarna, veckorna och helgerna springer minst sagt iväg. Kul och Usch på samma gång! 
Nä, dags att förbereda middagen. Bakad potatis och sötpotatis med tonfiskröra står på menyn! 

I dag är det våffeldagen - självklart ska jag grädda gluten-och kolhydratsfria våfflor! Lika goda de! 
Yum yum!

Inga kommentarer: