måndag 18 mars 2013

Veckans matlista!

Något jag gör varje söndag är att skriva en "Veckans matlista". Jag har skrivit om det tidigare och jag gör det igen. För mig är det viktigt att ha allt inplanerat och inhandlat innan veckan startar, så att jag slipper stresshandla/stoppa i mig något jag inte vill ha eller är i behov av. Och att i lugn och ro sitta ner och planera vad man ska äta, gör också att man kan variera mer vad man ska äta. Annars blir det lätt att man äter samma sak varje vecka. En maträtt jag dock ha snöat in på är LAX. Oj vad jag älskar lax. Så enkelt, gott och nyttigt att äta! Hoppas det håller i sig!

Så här ser veckans middags matsedel ut hos oss, hoppas jag kan inspirera; 

Måndag: Linssoppa med sting. (Kryddat med cayennepeppar och chili. Samt serveras med kabanoss korv.

Tisdag: Ugnsbakad lax med varma grönsaker och romsås.

Onsdag: Köttfärsås med finstrimlad vitkål.

Torsdag: Rester eller LCHF pannkaka (ej bestämt än. Men det finns ingredienser till LCHF pannkaka)

Fredag: Varm kycklingsallad med chevreost.

TILL LUNCH: 
Kommer jag äta rester eller göra omelett. Jag har både grillad kyckling och lite lax i kylen från helgens middagar och det kommer jag använda i mina omeletter.


Vad ska du äta i veckan?

Inga kommentarer: