torsdag 18 april 2013

Bang boom!

(Så här skrev jag i tisdagskväll och ser nu att inlägget inte hade publicerats. Konstigt.....)

Så är det och i morgon är det redan onsdag (!!!). Våren är här och den är så välkommen. Mindre kläder på barn = smidigare, lättare, fortare och roligare. :-)

I går blev det en härlig löprunda. Känner att jag börjar bli starkare och kommer behöva öka upp distansen. Springer nu oftast 5-6 km och skulle behöva komma upp på 7-8 km de nästkommande rundorna . Skön känsla, måste jag säga!

Gårdagens middag fick bli en ny favorit: bak(söt)potatis med tonfiskröra och sallad. En riktigt go kombo!

I dag fick jag lite spontant hoppa in som barnvakt för lille Jonatan. Vilket gick strålande. 5 min efter att Inger och Kasper hade åkt slocknade han i min famn. Då Theodor bestämde sig för att sova vidare kunde jag njuta av att sitta helt SJÄLV och äta min lunch. Uuuuuunderbart!

Enkelt och snabbt: Varm/stekt/wokad sallad med tjock korv (85% kötthalt) och ett stekt ägg. Så fick det bli i dag!

Skulle haft kusin+mamma på besök i dag, men då kusin blev sjuk blev det inställt. Men tur i oturen fick jag annat inbokat. Virre, som i dag fyller 30 år, bjöd in till födelsedagsfika och inte tackar vi nej till att få hänga med härliga damer + kidz.

Härlig och lång dag är snart till ända. Ska trycka i mig lite jordgubbar innan läggdags- bara så sugen. Undrar om det är värmen som gör det? Jordgubbar = vår och sommar!

Hoppas du har en fin vecka, med härlig träning och sund mat! (Klyschigt- men så sant!)













Inga kommentarer: