fredag 3 maj 2013

Paleo frallor (gluten- och mjölkfria)




Googlade fram ett väldigt smarrigt och lite speciellt recept på Paleo Frallor på bloggen Under vårt tak. Har ändrat något i receptet. Första gången jag använde brödkryddor i ett paleorecept. Måste säga att de blev väldigt lyckat och smakade som riktiga frallor - fast glutenfria. 

3 dl mandelmjöl
½ dl solroskärnor
½ dl krossat linfrö (Jag hade slut på linfrön och använde mig av sesamfrön istället. Passade jätte bra)
1 tsk brödkrydda 
2 ägg
½ dl kokosmjölk
1 tsk bakpulver
en nypa salt (Uteslut om du äter strikt paleo)
1/4 dl kokosolja (smält den innan)
Vallmofrön till dekoration

Mixa ihop allt och häll i aluminium muffinsformar eller i en muffinplåt. Det blir totalt 6 frallor av detta recept. Grädda i ugnen på 225 grader i ca 15-18 min. 


2 kommentarer:

Cissispringer sa...

Åh det där ska jag testa!

Sandra sa...

Återkom med vad du tyckte ;-)