onsdag 19 juni 2013

LCHF Pannkaka

Ser och smakar som vanliga pannkakor!

2 person (Det blir olika många vid varje tillfälle jag gör. Men drygt 4-6 stora. Beror lite på vilken typ av stekpanna du har. Dessa kan även göras som plättar.)

4 dl Mjölk, grädde eller Kokosmjölk. (I bland har jag blandat. Dvs kört 2 dl mjölk och 2 dl kokosgrädde. Eller 2 dl grädde och 2 dl mjölk. Är inte alltid behov av att få pannkakorna superfeta och då vill jag inte använda 4 dl grädde)
4 ägg
2 msk fiberhusk
En nypa salt

Vispa ihop allt med en elvisp eller ballongvisp. Se till att allt blandas väl. Låt svälla några minuter. Grädda sedan i smör eller kokosolja.

Servera med kokosgrädde och färska bär som jag har gjort på bilden nedan. Eller grädde och en osötad sylt alt. hemmagjord sylt. Theodor gillar pannkakorna så jag tror att dessa är ett bra alternativ till vanliga pannkakor för barn.



Inga kommentarer: