måndag 1 juli 2013

Helgen i bilder!

Härlig helg med god mat, shopping och träning! Kort inlägg men många bilder ;-)


Se på mina härliga rosor! Älskar färska snittblommor och framförallt på helgen. Trevligt och värt varenda krona!

Redo för Tabat-träning i fredags! Åh hej och hå vad jag hade träningsvärk i rumpan dagen efter!

MYCKET svettigt!

Fick lägga mig ner och vila..

Detta är vad jag körde! OBS! I knäböjen höll jag en 5 kg viktplatta. Som jag påvägen upp drar upp i en upprättrodd. Lunges betyder 'hoppande' lugnes (utfall) på stället. Kan du inte hoppa, så kliver du fram och tillbaka, varannat ben.

Kör 1 övning i ett Tabat set. D.v.s. 8*20 sec och 10 sec vila mellan varje repetition. Mellan varje tabata set vilar du MAX 1 min för sedan gå på nästa övning. 5 övningar + vilorna tar 25 min. Den tiden har ALLA!


Efter träning frossade vi i kräftor och till det ett gott glas vin. Stoneleigh Sauvignon Blanc från Nya Zeeland. Mycket friskt och gott!


I lördags körde jag minst sagt skiten ur mig. Jag och en kompis körde löpintervaller och inte vilka som helst. De omtalade 4:a 4:orna. Du springer snabbt (Ligg på ca 80% av din maxpuls) i 4 minuter för att sedan halvlunka i 3 minuter. (Vi kaxade oss lite och körde powerwalk i endast 2 minuter) Gör det 4 gånger. Alltså 4:a 4:or. ;-) Innan vi påbörjade intervallerna värmde vi upp genom att springa 2 km i lagom tempo. Bra träning helt enkelt!

Sedan blev det italiensk. Herregud vad gott det blev. En slags köttfärssås med Glenns pasta: Paccheri pasta. Fanns att köpa på Ica Maxi.

500 gram nötfärs
1 burk finkrossade tomater
3 pressade vitlöksklyftor
1 finhackad chilipeppar
Cayenne, Salt, Peppar, Lite timjan
En skvätt ketchup
En nypa socker
Låt puttra i 20 min medans pastan kokar.
Servera med riven parmesan. HEAVEN!!!!


Medans Tomas deltog i ett MTB race i går, i Jönköping, passade vi på att storhandla för Juli månad. Vi brukar åka en gång i månaden och köper på oss en massa kött m.m. som vi sedan fryser in. Så himla bra! Så småhandlar vi ca 1-2 gånger i veckan; som färska grönsaker, frukt, mjölk, yoghurt m.m. Tummen upp måste jag säga! TACK mamma och pappa som hjälpte till!

Mängder med mat :-)

Herregud det blev ett långt inlägg ändå....dags att förbereda lunchen!!! Hoppas du har en fin dag! 

Inga kommentarer: