söndag 12 januari 2014

Mysiga söndag!

Vilken härlig, lugn och mysig söndag vi har haft. Inga måsten och massa slapp. Även om jag kom i säng relativt tidigt i går, med tanke på att jag var ute och svängde mina lurviga, så har jag ändå vart lite små trött. Lång frukost, lek inne, storhandling inför veckan och sedan hände följande; 


Vi ska lämna in vår bil på service i morgon, måndag. Min idé till Tomas var att han skulle åka och lämna den redan i dag och sedan springa hem. DÄRFÖR för att han hade pratat om att springa och sedan gymma. På något väldigt konstigt sätt så slutade med att jag åkte och lämnade in bilen och springer hem. 27 minuter av ett rent helvete var det. Att springa i -4 och i blåst är inte att rekommendera när du bor på västkusten och nära havet. Men med positiva tankar tog mig fram till mål. Tomas fick sig ett gott skratt när jag kom hem. Jag kan meddela att jag fortfarande sitter med 2 par byxor och 2 par tröjor på mig här hemma. Burr! ;-) 

Vi var så sugna på Pulled Pork i dag, så när vi hittade denna färdiga pulled pork blev vi överlyckliga. För inte hade vi kunnat vänta 9h på middagen. DOCK blev det en ren besvikelse. Smakade alldeles för lite och det som smakade var grillkrydda. Nej tack. Jag håller mig nog till mitt egna recept. Du hittar mitt recept på Pulled Pork här.



Några karameller...

....och lite glass. Precis var jag ville ha i dag. Mums!

Sedan har jag suttit med fakturor och mailat min revisor men jag tänkte att jag sparar dig från dessa tråkiga bilder. Ekonomi och allt som innebär pappersarbete är så tråkigt. Men nu är det gjort. 

Ja. en minst sagt mysig dag! Hoppas du har haft en fin helg! 

Ny vecka. Nya möjligheter ;-) 



TIPS inför veckan! 
1. Skriv veckomatsedel. Jag planerar alltid vad vi ska äta måndag-torsdag under helgen. 
2. Storhandla. 
3. Förbered. Kan du förbreda något kvällen innan, för att underlätta för dig?




Inga kommentarer: