lördag 18 januari 2014

Ofrivillig/omedveten viktnedgång!

Av någon anledning ställde jag mig på en våg i dag. Väger mig ALDRIG, men Tomas ville se vad han vägde och jag var lite nyfiken på vad jag vägde. Fick mig chock och sa till Inger "måste vara något fel på er våg- jag väger 58,6!?". Har inte vägt runt 58 på säkert 10(?!) år. Brukar ligga runt 61-61,5. Och efter förlossningen vet jag att jag låg länge på 62kg. Gick ner mina ca 13kg, som jag gick upp under graviditet, rätt fort...men det där sista kilot var svårt. Och det vet jag bara för att Inger har en våg. ;-) Men den senaste tiden verkar kroppen ha svarat på bra mat och bra träning. Ska absolut inte påstå att jag har ett tråkigt liv. Unnar mig, tränar lagom och äter god mat. 

Men jag säger det igen. Intäkter kontra utgifter. Och dina intäkter ska innehålla bra näring. Protein, fett och rätta kolhydrater. 

Och träningen. Den ska vara varierad. Just nu instruerar jag 3 klasser (2 dansklasser och BODYPUMP i veckan) och på det 1-2 pass hemma. Oftast med fokus på crossfit inspirerad träning alt. fokus på att 'stärka'. Träningspassen här hemma tar ca 30 min. 

Gå ner i vikt är inte mig grej, inget som jag behöver eller har som mål. Stark, uthållig och frisk är de tre målen jag. Sedan att jag har blivit något 'tightare'/mindre (enligt vågen) är ett litet plus. Men mindre vill jag absolut inge bli. Vill inte tappa styrka! 

Att inreda garaget till en träningsoas är det bästa vi har gjort! Vi använder det flitigt. Det är bara till att göra det...

Kände mig något svag  precis ovanför naveln för ett tag sedan. Vet ej om det berodde på att jag sträckte raka bukmuskeln för ett tag sen!? Men har den senaste tiden fokuserat på att 'stärka' de inre musklerna i buken. Är du medveten när du tränar din core? Känner du att du får kontakt på rätt sätt? Vet du vad du ska få kontakt med? 

...det gäller att träna smart och effektivt! 

Ser inte jätte spännande ut. Men det är bara till att göra det! Pang! 

Har vilat mig i form i dagarna 3(!!!). Vart trött och hängig. Men i morgon blir det allt träning. Svettigt ska det bli! 

Sov gott
Sandra 

Inga kommentarer: