fredag 11 april 2014

Jobb och sjukdom!

Nä. Jag känner så här nu; Nu får det fanimej vara nog med alla sjukdomar. Är det inte vår nu? Theodor har varit krasslig sedan förra tisdagen och jag förra torsdagen. Har sedan i söndags haft en sjuk jobbig hosta. En sådan hosta som på riktigt håller på att göra mig TOKIG. Har de senaste tre nätterna knappt sovit för att jag har hostat konstans. Så i dag fick jag nog. Gick till fabror doktorn i dag och det första jag sa när ja klev in genom dörren var "Det enda jag vill ha, är Cocillana" Han tittade på mig med ett litet leende och sa "Hehe. Ja det ska vi väl kunna fixa. Men först vill jag undersöka dig lite. Ok?". Haha. Jag men självklart. Så typiskt mig!


I går hade jag och Inger en föreläsning om Mindset och Nulägesanalys för en liten gemytlig grupp - medlemmar från Sankt Jörgen Park Resort. Det blev en väldigt personlig och en avslappnad stämning, vilket var väldigt skönt. Så härligt att få ta del av andras målsättningar och guida dem in i rätt riktning. Därefter är det bara dem själva som kan göra jobbet.



Natten till fredag (i dag) var piss. Jag hade tre långa hostattacker under natten. Vilket resulterade i väldigt lite sömn. Så när Theodor, strax efter 11.00, så snällt valde att sova lunch la jag mig vid hans sida och vi däckade av i 2 (!!!!!!!) h. Hur underbart? Mega!!!

Därefter var det dags för vårdcentralen. Jag ställer mig då frågan. VARFÖR ska jag som patient gå in på nätet och boka en läkartid om jag ändå INTE får komma in den tiden. Jag får alltid vänta minst 15 minuter. Bara jag?


Nu är det krig. Hosta försvinn! Tog mig en dos tidigare i kväll och ska allt ta en till nu innan läggdags. För sova det tänker jag göra i natt! Sådeså!



Ta en tjuvkik på tjejevents nästa event här . Bokningen öppnar i morgon. OBS!!! Endas 30 platser. Så det gäller att vara snabb. 

Sov så gott fina vänner!
Sandra

Inga kommentarer: