fredag 13 juni 2014

Hälsa mera folk!!!

Att träna är så mycket mer än att 'hålla sig i form'. För mig är det ren meditation. Jag är helt själv och tankarna snurrar hej vilt. Efter varje träning känner jag hur endorfinerna kryllar i kroppen och jag blir pigg och glad. Senaste (snart) två åren har jag fokuserat en hel del på korta, intensiva och såväl effektiv träningspass. Sällan (förutom mina gruppträningsklasser) som jag tränar mer än 30 min. Oftast blir det 15-20 min. I bland även 10. Jag får bra resultat av korta, snabba pass OCH pricken över i:ET jag får mer kvalitetstid med min son. 

Hur mycket lägger du ner på din träning varje vecka? Hur varierat tränar du? 

Jag älskar den typ av träning jag utför just nu: 2 dansklasser, 1 BODYPUMP, 1-2 tabata/crossfit inspirerad träningspass eller 1 tabata/crossfit och 1 löpning. Alltså drygt 4 h träning/veckan. Lagom mycket tid som alltså läggs ner på träning. MEN! Då får du tänka på att klasserna (3h!/V) är mitt jobb. Så alltså drygt 1h som jag lägger på träning hemma i veckan uppdelat vid två tillfällen. 

I går blev det: Löpintervaller. Uppvärmning 1 km. 12x200 meter.
Nedvarvning 1 km. Ca 25 min träning. 

I dag blev det 4 st Tabataintervaller i mammas och pappas hall. Ca 20 min träning. Miljön kanske är mindre trevlig - men vad gör det. Är så GLAD för att jag har hittat denna träningsform. Kan utföra den överallt och när som helst. 




I morgon laddar vi för Vätternrundan. Heja pappa Tomas. Vi drar tidigt i morgon bitti. Tomas och hans team startar klockan 12:00 och ska cykla under 8h. Herrejisses. Art man ens vill utsätta sig för något så APjobbigt ;-) 


Nu räkfrossa!
Sandy 

Inga kommentarer: