söndag 13 juli 2014

Sommar = bästa tiden för träning

Hallå där!

Fick frågan häromdagen "Hur mycket tränar du i veckan och hur får du ihop all träningstid?". Ja...för mig är träning en livsstil, något som har hängt med mig sedan barnsben, något jag inte kan leva utan och något som är prio 1 efter Theodor och min familj. Att träna är
som att meditera för mig. Så för att svara på frågan. 

Jag ser till att prioritera in tiden i min kalender. Nu under semestern tränar jag en hel del innan frukost så att jag sedan kan avnjuta en god frukost med familjen. Mestadels blir det hemmaträning i form av tabata/crossfit inspirerad träning eller löpning. Om jag har tid går jag gärna på en BODYPUMP eller någon typ av Grit klass. 

Denna vecka har jag hunnit med att träna följande:

Måndag: 35 min löpning innan frukost
Tisdag: 07:10-08:10 Grit strenght och CXWORX
Fredag: 08:00-09:00 BODYPUMP 
Lördag: ca 30 min löpning 
Söndag: Tabata 25 min i garaget. 

Bra träningsvecka helt enkelt. Nästa vecka kommer säkert se annorlunda ut då vi ska ut och fara. 

Sommaren är den bästa tiden för att träna. Speciellt under semestern. Javisst man kanske inte är hemma men då kan man alltid kör tabataträning, gå powerwalks eller springa. Det mest fantastiska är att man kan utföra all denna träning utomhus. Träning när den är som bäst. :-) 

Prioritera in dig själv i kalender mer! Och har du tidsbrist kör innan frukost eller på kvällen. Funkar alltid, om man bara vill det. 






Sommarträning = high five!!!

Inga kommentarer: