torsdag 5 mars 2015

Bananscones

Dessa scones gör jag ett par gånger i veckan och gör jag dubbel-tredubbelsats fryser jag in. Så goda och enkla att göra. Hela familjen tycker även om dom, vilket är ett plus. Bananen gör brödet lite sött, men jag tycker inte att bananen tar över smaken. Bra att veta om du inte är en bananälskare :) Gluten-mjölk-och sockerfria. Passar perfekt till frukosten, mellanmål eller till fikat.



6 scones (jag gillar när de är något större. Annars 8 mindre)

2 mogna bananer 
2-3 ägg (små ägg, ta 3!)
2 dl mandelmjöl 
2 msk kokosnötsmjöl (jag använder AmanPrana. Det är det bästa och minst kolhydrater och skit i) 
2 tsk fiberhusk 
2 tsk bakpulver 
nypa salt

1. Sätt ugnen på 200 grader. 
2. Mixa i hop allt med en gaffel eller stavmixer. 
3. Klicka ut på bakplåtspapper och in i ugnen. Färdiga på ca 15 minuter. Fin färg = färdiga! 
4. Servera med en god lagrad ost och osötad fikonmarmelad. HEAVEN!!! 

Inga kommentarer: