onsdag 18 mars 2015

Beach 2015 eller en hållbar livsstil?



Är du trött på att alltid vara trött, hängig och orkeslös? 
Är du sockerberoende? 
Har du ett osunt beteende kring mat? 
Vill du skapa balans i din livsstil och äta hälsosam och god mat? 
Vill du ha en rejäl kickstart? 
Vill du ha en kick i rumpan? 
Vill du ha någon som peppar och pushar dig dagligen?
Har du ett träningsmål du vill uppnå? 
Är du frustrerad och vet inte hur du ska äta för att må bra/nå dina mål? 
Är du trött på alla olika "dieter" som rekommenderas i media varje dag? 
Vill du veta vad bra mat är?


Vare sig du vill toppa formen, bli av med ditt sockerberoende eller gå ner i vikt kan jag hjälpa dig! Att träna och röra på sig minst 30 minuter om dagen är en förutsättning för att må bra och att bl.a. gå ner i vikt. Om nu det är målet. Men den viktigaste delen är kosten. Vare sig du tränar eller inte så är kosten är viktig faktor. Beach 2015? Eller toppa formen inför sommaren? AJ! Detta gör ont i själen. Är det inte bättre att hitta en balans och må bra året om? 

Hur jobbar jag? 

Steg 1: Vad du stoppar i dig och hur mycket du stoppar i dig kontra hur mycket du rör på dig är den största frågan. INTE vad du väljer för typ av diet. Summan av kardemumman; INTÄKTER kontra UTGIFTER. Det är en enkel ekvation. 

Steg 2:  Kunskap. Vad är bra mat? Vad för typ av kolhydrater, fett och protein är bra för din kropp? 

Steg 3: Se över en hållbar livsstil som passar dig. Sunda tankar kring mat, medvetenhet kring vad du faktiskt stoppar i dig, njutning - mat ska vara gott, hälsosam mat i positiv anda, bort med alla pekpinnar - detta är något jag anser är en sund livsstil och de flesta brukar hålla med mig. 

Steg 4: Att börja förändra. Där finns jag som hälsocoach med dig dagligen. Svarar på dina frågor, tankar och funderingar. Peppar och pushar dig och helt enkelt kickar dig i rumpan när du behöver. 

Det är inte svårt att förändra. Du måste bara vilja det och våga testa. Barn och familj? Ja visst, hela familjen kan vara med på detta. Det är endast ditt, mitt, våra stängda tankar och valda sanningar som gör att vi påstår "mitt barn gillar inte det, mitt barn äter inte det,  det går inte, mannen äter bara kött" osv. Haha. Var det en fördom kanske? ;-)


NÅGRA ERFARENHETER:
Min son äter inte broccoli MEN han ÄLSKAR broccolimos. 

Min älskade sambo älskar potatismos, men det funkar bra med blomkålsmos i med. Så länge det är smaksatt och krämigt.  Vi kompromissar. 

Min son älskar när hans passa bjuder på han på socker - vilket barn gör inte det? MEN han älskar också mina Rawfoodbollar och tackar mer än gärna JA till dessa "chokladbollar" Han vet inte skillnaden. Sött som sött. 

Bananscones funkar hur bra som helst för hela familjen. Vanliga scones gör vi aldrig numera. Varför? Bananscones går snabbare att göra, är mycket godare och det bästa - nyttigt! 


Vill du veta mer om mig och mina tjänster klicka in här: 

Kostrådgivning, - Endast kostrådgivning
Hälsorådgivning - Kostrådgivning + Coaching och pepp längst med vägen. 
sandraborjesson.se - Fler tjänster för företag, skolor och föreningar.


Inga kommentarer: