fredag 10 april 2015

Falsk potatissallad

Vill du eller kan inte äta potatis och vill endå kunna äta en smarrig potatissallad? Då har jag ett hett tips till dig! Grillsäsongen är ju snart här och potatissallad är ju så gott och enkelt!


4 personer 

1 Zucchini 
1 mindre purjolök
1 äpple 
2 dl crème fraîche eller gräddfil 
Ca. 1/2 dl majonäs eller en stor klick (smaka av. Jag gillar när det inte smakar för mycket majonäs)
Ca 2 msk kapris 
Salt och peppar 

1. Hacka Zucchinin och purjolöken till önskad storlek. Jag brukar skära Zucchinin i längder och sedan små tärningar. Purjolöken skivar jag som vanligt. Fräs i rapsolja, smör eller smakfri kokosolja. Låt kallna. 

2. Skär äpplet och blanda crème fraîche, majonäs, kapris, salt och peppar. Smaka av. Blanda ihop allt och låt stå i kylen minst 30 min innan servering, så den får stå och dra sig. 

Alternativ!
Om du vill skiva ner lite potatis, funkar det också. 


Inga kommentarer: